Algorytmy to podstawowe pojęcia, na których opiera się większość działań w Internecie. I nie chodzi tu tylko o podstawowe algorytmy, ale o setki algorytmów, które pomagają ludziom w wyszukiwaniu czegoś w sieci.
Koncepcja algorytmu została po raz pierwszy wprowadzona przez angielskiego matematyka Thomasa Bayesa, ale obecnie jest ona wykorzystywana w niemal wszystkich dziedzinach, w tym w medycynie, naukach społecznych i informatyce.
Zanim przejdziemy do personalizacji, zrozumiemy, czym jest algorytm.
Algorytm to reguła lub procedura wykonania określonego zadania krok po kroku. Jest to procedura krok po kroku służąca rozwiązaniu konkretnego problemu. Termin „algorytm” pochodzi od arabskiego „el ajal”, co oznacza „bramę”.
Weźmy za przykład wyszukiwarkę Google. Gdy wpiszesz coś w polu wyszukiwania, wyszukiwarka Google pokaże Ci odpowiednie wyniki dla Twojego zapytania. Dzieje się tak dzięki algorytmowi, który działa w tle. Algorytm wyszukiwarki Google analizuje informacje i wyszukuje odpowiednie wyniki.
W jaki sposób można stworzyć spersonalizowany algorytm dla swojej witryny?
Zacznijmy od definicji spersonalizowanego algorytmu.
Jest to procedura, która krok po kroku pomaga użytkownikowi w wyszukiwaniu odpowiednich treści. Jeśli użytkownik szuka restauracji, to pomoże mu znaleźć najbliższe restauracje, a jeśli szuka filmu, to pomoże mu znaleźć najbliższe sale kinowe.
Co w efekcie otrzymasz?
Spersonalizowany algorytm pomoże Ci znaleźć najbliższą restaurację. Możesz poprosić o spersonalizowany algorytm dla dowolnego typu witryny.
Oto proste kroki do stworzenia spersonalizowanego algorytmu:
Krok 1: Poznaj użytkownika
Przede wszystkim musisz poznać użytkownika. Poznaj zachowania użytkowników.
Krok 2: Przeanalizuj dane
Po poznaniu użytkownika i jego zachowania, nadszedł czas na analizę danych. Przeanalizuj dane w następujący sposób:
– Źródło danych
– Dane
– Wzorzec wyszukiwania
– Przedział czasu
– Doświadczenie użytkownika
Krok 3: Utwórz spersonalizowany algorytm
Najważniejszą częścią tworzenia spersonalizowanego algorytmu jest sprawienie, aby algorytm był spersonalizowany.
Oto sposoby, dzięki którym Twój algorytm stanie się spersonalizowany:
– Dostosuj treść
– Spersonalizuj układ
– Personalizacja strony
– Personalizacja czcionki
– Spersonalizuj łącza.
Wnioski:
Stworzenie spersonalizowanego algorytmu pomoże użytkownikowi szybciej uzyskać pożądany rezultat. Postaraj się więc stworzyć spersonalizowany algorytm dla swojej witryny.